Monday, June 24, 2013

La multi ani Iei.

Astazi dis de dimineata mi-am scos frumos impaturita iea, cea pe care o am cred ca de vreo 10 ani si am purtat-o cu mult drag, nici nu m-am gandit defapt la semnificatia zilei.
Pai pentru cine nu stie astazi sunt Sanzienele insa este si ziua universala a Iei, minunata bluza traditionala a Romaniei, fiecare regiune are o denumire specifica a ei insa Ia este este una singura si pe cat de simpla este denumirea ei pe atat de incarcata de traditie este. Nu o sa ma lungesc eu cu vorba si sa va povestesc istorii pentru ca nu sunt un blog de stiri sau de  istorie, ci imi spun parerea mea despre ea.
Mereu am indragit Ia, este multifunctionala si pe langa faptul ca e o piesa importanta in costumul nostru popular, ea poate fi purtata si cu blugi, fuste adica purtata zi de zi.
Imi place sa o asortez cu fuste vaporoase, lungi, dar arata neaos si la o pereche de blugi intr-o zi calduroasa de toamna.
Astazi dupa cum am spus nu m-am gandit la semnificatie nici o clipa, ba chiar am uitat complet de semnificatie la ce examen greu am avut insa am fost placut surprinsa ca subconstientul meu e mai patriot ca mine si nu a uitat.
Intradevar o Ie costa, deci desi e un element important din cultura noastra nu orice isi permite una. Eu o am de 10 ani si pe vremea aia era destul de piperata ca pret, precum veti vedea, nu este inflorata ci simpla insa este o Ie, sunt mandra o sa sarbatoresc nu doar intr-o zi ci in fiecare zi, inca un element de care noi romanii ar trebui sa fim mandrii. Sunt mandra ca sunt romanca, sunt mandra ca am IE.

No comments:

Post a Comment

Un gand,o idee...